Tijdens een semester in Lissabon aan de IADE – Creative University heb ik een les Photography & Advertising gevolgd. Na verschillende lessen in reclamefotografie voor binnen en buiten werd ons gevraagd een brandmovie te maken over een pen. De video moest tussen de 2 en 4 minuten lang zijn en dat was alle informatie of specificaties die we kregen. Mijn projectgenoot en ik gingen de stad in om een pen te halen. Hier stuitte we op de gebruikte Parker-pen. Vervolgens zijn we gaan brainstormen over een idee om emotie en gevoel aan deze pen te hangen.

Wij kwamen zo op het idee om mensen hun laatste brief te laten schrijven met deze bewuste Parker-pen. We huurden een studio, zetten hier in het midden een kruk voor een blauwe achtergrond en zorgde dat er vanuit twee standpunten gefilmd kon worden. Vervolgens zetten we iemand op de kruk, gaven deze een stuk pen en papier en vroegen wij de persoon zijn of haar laatste brief te schrijven. Na het schrijven vroegen wij of de persoon wilde delen naar wie de brief was geschreven en wat er ongeveer in stond. Dit resulteerde in de onderstaande video en fotografie. Het doel: emotie geven aan een pen, is volgens mij aardig gelukt.